simsdream

Direktlänk till inlägg 15 september 2012

Ladda ner saker till ditt spel

Av Wilma - 15 september 2012 12:56

Jag tänkte visa hur man laddar ner CC (custom content) till sitt The Sims 3.


Till och börja med måste du ha ett program som du kan packa upp filer med. Till exempel WinZip. Klicka här för att ladda ner.

   

Om länken fungerade rätt har du kommit till en sida som ser ut såhär. Hoppa över steget där det står 'your email' och klicka direkt på Download WinZip Now.


 

Välj kör. Du kommer nu komma till installeringen av WinZip. Du får själva välja inställningar och om WinZip ska samla in information etc. När installationen är klar klickar du på Finish.


 

Du borde nu få upp det här. Välj Use Ecaluation Version.


Nu är det dags att välja föremål att ladda ner. Ett tips på bra sidor med mycket att ladda är The Sims Resource (ett konto krävs dock), Lili Sims, eller Anubis Under The Sun.


 

När du hittat ett föremål du tycker om klickar du på Download. Se alltid till att föremålet är i Sims3Pack format. Jag kommer gå in på hur laddar ner package någon annan gång. (Bilden ovan visar hur det brukar se ut hos Anubis. Tryck på Download .sims3pack)


När nedladdningen är klar väljer du Öppna.


 

Då ska det se ut ungefär så här. Markera Sims3Pack filen och klicka på Unzip. (röda markeringen)

 Unzip:a filen i Mina Dokument -> Electronic Arts -> The Sims 3 -> Downloads.

 

Tadaaa! Om allt gått rätt till ska föremålet dyka upp i The Sims 3 Launchern.

Om det inte gör det, prova att UnZip:a föremålet igen, och igen, tills det dyker upp. Om det inte gör det kanske något annat steg gick snett.

Markera föremålet och installera för att det ska dyka upp i spelet.

Hoppas det hjälpte, var inte rädd att fråga om det är något du undrar över!







 
 
Simsan

Simsan

15 september 2012 18:46

Äntligen en Sims blogg! Avundsjuk :)
Kan du visa hur man gör att för att ladda ner sims bilderna till bloggen? TAAAACK. Föresten. Villken stad har du tatt bilderna ifrån? P.S jag har 13 sims nu! 17 Med dom som instrallerade med Store. Har du store? Isåfall heter jag Lewylina. Adda mig! :D

http://Hemligt.

Wilma

15 september 2012 19:59

Har visat det på min förra blogg någon gång, men kan ladda upp det här senare. :)

Jag har ett Thesims3 konto, ja. Heter Wilmer. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 26 juli 2015 20:07

     

Av Wilma - 12 september 2014 23:11

      Lade upp en för ett tag sedan - men här är en uppdaterad version av mig i Sims! Om ni undrar hur jag ser ut haha. Inte på pricken lik kanske, men rätt så!     (ominstallerad dator innebär inget photoshop alltså 1000x sämre bildkva...

Av Wilma - 2 augusti 2014 14:49


        Har inte skrivit ett inlägg på över ett år. ETT ÅR. Har det verkligen gått så lång tid? Wow. Saker har kommit emellan och har inte haft orken att ta tag i bloggen, helt enkelt. Så här står den och samlar damm. Vad som är sjukt är att ...

Av Wilma - 6 juli 2013 14:00


  återigen en makeover av en born-in-game sim. alltså fattar inte hur jag tänkte för typ ett- två år sedan haha, alla mina simmar ser likadana ut. klickade typ bara på de färdiga ansiktena och brydde mig inte om att ändra något med sliders osv. ...

Av Wilma - 5 juli 2013 17:00


• glömt deras namn men killen är min favoritsim ever okok •   ...

Sök i bloggen

Presentation


Jag som driver den här bloggen heter Wilma och är en tjej på 14 somrar. I bloggen kommer jag skriva om nyheter i The Sims världen, men även lägga upp bilder på mina egna simmar och husbyggen. Fråga om du vill göra ett länkbyte!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du se mer av på min blogg?
 Guider
 Simmar du har gjort
 Historier
 Recensioner
 Annat (lämna gärna en kommentar)
 Jag gillar din blogg som den är!

Kategorier

Senaste inläggen

Andra simsbloggar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2012 >>>

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards