simsdream

Direktlänk till inlägg 16 september 2012

TestingCheatsEnabled True

Av Wilma - 16 september 2012 12:57

TestingCheatsEnabled är troligen det mest kraftfulla fusket i hela Sims 3. Genom att aktivera det låser du upp mängder av funktioner. Jag tänkte gå igenom några av alla de funktionerna du låser upp.


Till och börja med måste du aktivera fusket. Det gör du genom att skriva in TestingCheatsEnabled True i fuskrutan och klicka på enter. För att öppna fuskrutan håller du inne Ctrl + Shift + C.


Brevlådan

 

Håll inne shift tangenten (den med en uppåtpil) medan du klickar på din familjs brevlåda. Du kommer nu få upp en massa olika alternativ.

All text om vad de olika alternativen gör är tagen direkt från The Sims Wikia, och inte skriven av mig.

  • Gör alla glada – Gör allas behovsmätare fyllda
  • Framtvinga besökare – Får en slumpmässig besökare att komma till tomten
  • Gör behoven statiska/dynamiska – Låser/låser upp behovsmätarna
  • Skaffa vänner åt mig – Ger den aktiva simmen fem vänner
  • Få mig att känna alla – Får den aktiva simmen att känna alla i staden
  • Välj karriär ... – Välj en karriär och nivå
  • Framtvinga NPC ... – Framtvingar en vald NPC-sim (ex. inbrottstjuv, brandman, liemannen)
  • Föremål ... Radera den – Raderar föremålet

Marken

 

Gör på samma sätt som du gjorde med brevlådan, alltså håll inne shift-tangenten samtidigt som du klickar på marken. Även här kommer det komma upp olika alternativ.

  • Teleportera mig hit – Teleporterar simmen till angiven plats
  • Köp på denna tomt – Går in i köpläget för tomten
  • Bygg på denna tomt – Går in i byggläget för tomten

Sim

 

Förutom föremål kan du också klicka på olika simmar och få upp alternativ. Kom ihåg att hålla inne shift-tangenten medan du klickar på simmen.

Shiftklickning på aktiv sim:

  • Ändra sim i Skapa en sim – Ändrar simmen i Skapa en sim
  • Ändra egenskaper för aktiv sim – Ändrar simmens egenskaper
  • Aktivera åldersövergång – Åldrar simmen
  • Favoritmusik ... – Ändrar favoritmusik för aktiv sim

Shiftklickning på annan sim:

  • Ändra sim i Skapa en sim – Ändrar simmen i Skapa en sim
  • Aktivera åldersövergång – Åldrar simmen
  • Favoritmusik ... – Ändrar simmens favoritmusik
  • Lägg till i aktiv familj – Lägger till simmen i den aktiva familjen
  • Föremål ... Radera den – Raderar simmen

Undvik dock att ändra åldern på simmen när du är i skapa-en-sim läget, för det kan uppstå buggar som att tonåringar går runt med käppar osv.


Dra upp mätarna

  Humörmätarna

Detta går endast att göra när spelet är på play, alltså inte när du pausat spelet. Eller det går, men kommer inte att synas förräns du startat spelet igen.

Allt du behöver göra är att ta tag i det görna i en mätare, och dra uppåt. Eller nedåt. Men var försiktig, om du drar ner mätarna för mycket kan din sim dö.

Jobbmätarna


Om du har Drömjobb och din sim jobbar med något av yrkena, kan du även dra upp jobbmätaren. Gör bara på samma sätt som med Humörmätarna.

Om du har Rampljuset kan du även dra upp din artistsims mätare.


För att avaktivera fusket: Skriver du in TestingCheatsEnabled False i fuskrutan.


Lycka till!

 
 
SimsFanet!

SimsFanet!

20 september 2012 19:01

Vad brukar du mest ta för egenskaper på dina simmar?
Twinbrook. Känner igen det men vart kommer det med i? Alltså i villket expanstionspaket? Har övernaturligt också! Jäätte kul. Zombien kommer. Då är det jätte mysigt att sitta i varma, trygga, stugan vid trä-matbordet och sitta i gungstolen med en magi-bok framför elden. AJA. LOVE THAT

http://Hemligt...

Wilma

21 september 2012 16:39

1. Jag tror egenskapen jag tar mest är atletisk... Brukar nästan alltid slumpa mina egenskaper och den kommer alltid upp, haha. ^^^
Twinbrook kommer med Drömjobb. :)
Ja Övernaturligt är kul, fast jag har inte hunnit spela så mycket än ;)

 
SimsFanet

SimsFanet

20 september 2012 19:04

Tack för fusket. Gör du dom där coola simmarna med extra kläder eller laddar du hem dom och så har någon annat gjort dom? Jag gjorde det. Laddande hem simmar. Men det blev tråkigt sen. Men den där glimten i ögat, sminket, kläderna, håren... Aaa.... det var fint. Tack för fusket än en gång. Du vet säääkert redan det här fusket med att få 50 000 kr på sims. Det är Ctrl + Pil uppåt + C

http://Hemligt

Wilma

21 september 2012 16:37

Jag laddar ner saker direkt från sidorna, alltså inte från exchange. :)
Ingen orsak. ^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 26 juli 2015 20:07

     

Av Wilma - 12 september 2014 23:11

      Lade upp en för ett tag sedan - men här är en uppdaterad version av mig i Sims! Om ni undrar hur jag ser ut haha. Inte på pricken lik kanske, men rätt så!     (ominstallerad dator innebär inget photoshop alltså 1000x sämre bildkva...

Av Wilma - 2 augusti 2014 14:49


        Har inte skrivit ett inlägg på över ett år. ETT ÅR. Har det verkligen gått så lång tid? Wow. Saker har kommit emellan och har inte haft orken att ta tag i bloggen, helt enkelt. Så här står den och samlar damm. Vad som är sjukt är att ...

Av Wilma - 6 juli 2013 14:00


  återigen en makeover av en born-in-game sim. alltså fattar inte hur jag tänkte för typ ett- två år sedan haha, alla mina simmar ser likadana ut. klickade typ bara på de färdiga ansiktena och brydde mig inte om att ändra något med sliders osv. ...

Av Wilma - 5 juli 2013 17:00


• glömt deras namn men killen är min favoritsim ever okok •   ...

Sök i bloggen

Presentation


Jag som driver den här bloggen heter Wilma och är en tjej på 14 somrar. I bloggen kommer jag skriva om nyheter i The Sims världen, men även lägga upp bilder på mina egna simmar och husbyggen. Fråga om du vill göra ett länkbyte!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du se mer av på min blogg?
 Guider
 Simmar du har gjort
 Historier
 Recensioner
 Annat (lämna gärna en kommentar)
 Jag gillar din blogg som den är!

Kategorier

Senaste inläggen

Andra simsbloggar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2012 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards