simsdream

Alla inlägg under september 2012

Av Wilma - 18 september 2012 18:39

Har fått väldigt dåligt med kommentarer idag, btw. Kommentera mera! :D 

Av Wilma - 18 september 2012 17:28

Pappa ringde just och sa att mitt Övernaturligt har kommit med posten! Han ska hämta det på vägen hem, så det blir väl någon gång vid åtta. Som jag kommer att spela! Haha!

Av Wilma - 18 september 2012 15:11

Del 1 Del 2


 

Olive är gravid   


 

 wuuuut   


 

Olive bad Goodwin att göra slut med den där Amy. Han gick med på det, men hon och Olive blev fiender.


 

asdfghjk;


 

Eftersom bäbisen redan är på väg orkade jag inte med något stort bröllop, utan Goodwin och Olive fick gifta sig direkt. Goodwin flyttade in med 2513§


 

Låt mig presentera: Goodwin Perry!




Av Wilma - 18 september 2012 14:35


          

Hatar ljuset D:<

Av Wilma - 17 september 2012 07:50

Har en upptagen dag idag. Först går jag i skolan till fyra, och sedan bär det av till teatern. Och när den är slut har jag dans, så kommer hem jätte sent. Så kommer inte blogga något idag, hoppas ni förstår :)

Av Wilma - 16 september 2012 15:32

  

  

 

   

      

Av Wilma - 16 september 2012 15:12

Del 1


Det finns inget bättre sätt att starta dagen på än med brända våfflor.


    

Olive börjar få kläm på det där med gitarrfärdigheten.


 

Befordraaaan!   


 

Med pengarna Olive tjänat på jobbet kunde hon (jag) äntligen köpa en soffa.


 

Olive bjöd in Goodwin som dök upp i träningskläder.


 

  


 

Någon verkar glad.


 

Oj oj.


Kort del, men nästa blir längre. Kommentera? :D

Av Wilma - 16 september 2012 12:57

TestingCheatsEnabled är troligen det mest kraftfulla fusket i hela Sims 3. Genom att aktivera det låser du upp mängder av funktioner. Jag tänkte gå igenom några av alla de funktionerna du låser upp.


Till och börja med måste du aktivera fusket. Det gör du genom att skriva in TestingCheatsEnabled True i fuskrutan och klicka på enter. För att öppna fuskrutan håller du inne Ctrl + Shift + C.


Brevlådan

 

Håll inne shift tangenten (den med en uppåtpil) medan du klickar på din familjs brevlåda. Du kommer nu få upp en massa olika alternativ.

All text om vad de olika alternativen gör är tagen direkt från The Sims Wikia, och inte skriven av mig.

  • Gör alla glada – Gör allas behovsmätare fyllda
  • Framtvinga besökare – Får en slumpmässig besökare att komma till tomten
  • Gör behoven statiska/dynamiska – Låser/låser upp behovsmätarna
  • Skaffa vänner åt mig – Ger den aktiva simmen fem vänner
  • Få mig att känna alla – Får den aktiva simmen att känna alla i staden
  • Välj karriär ... – Välj en karriär och nivå
  • Framtvinga NPC ... – Framtvingar en vald NPC-sim (ex. inbrottstjuv, brandman, liemannen)
  • Föremål ... Radera den – Raderar föremålet

Marken

 

Gör på samma sätt som du gjorde med brevlådan, alltså håll inne shift-tangenten samtidigt som du klickar på marken. Även här kommer det komma upp olika alternativ.

  • Teleportera mig hit – Teleporterar simmen till angiven plats
  • Köp på denna tomt – Går in i köpläget för tomten
  • Bygg på denna tomt – Går in i byggläget för tomten

Sim

 

Förutom föremål kan du också klicka på olika simmar och få upp alternativ. Kom ihåg att hålla inne shift-tangenten medan du klickar på simmen.

Shiftklickning på aktiv sim:

  • Ändra sim i Skapa en sim – Ändrar simmen i Skapa en sim
  • Ändra egenskaper för aktiv sim – Ändrar simmens egenskaper
  • Aktivera åldersövergång – Åldrar simmen
  • Favoritmusik ... – Ändrar favoritmusik för aktiv sim

Shiftklickning på annan sim:

  • Ändra sim i Skapa en sim – Ändrar simmen i Skapa en sim
  • Aktivera åldersövergång – Åldrar simmen
  • Favoritmusik ... – Ändrar simmens favoritmusik
  • Lägg till i aktiv familj – Lägger till simmen i den aktiva familjen
  • Föremål ... Radera den – Raderar simmen

Undvik dock att ändra åldern på simmen när du är i skapa-en-sim läget, för det kan uppstå buggar som att tonåringar går runt med käppar osv.


Dra upp mätarna

  Humörmätarna

Detta går endast att göra när spelet är på play, alltså inte när du pausat spelet. Eller det går, men kommer inte att synas förräns du startat spelet igen.

Allt du behöver göra är att ta tag i det görna i en mätare, och dra uppåt. Eller nedåt. Men var försiktig, om du drar ner mätarna för mycket kan din sim dö.

Jobbmätarna


Om du har Drömjobb och din sim jobbar med något av yrkena, kan du även dra upp jobbmätaren. Gör bara på samma sätt som med Humörmätarna.

Om du har Rampljuset kan du även dra upp din artistsims mätare.


För att avaktivera fusket: Skriver du in TestingCheatsEnabled False i fuskrutan.


Lycka till!

Sök i bloggen

Presentation


Jag som driver den här bloggen heter Wilma och är en tjej på 14 somrar. I bloggen kommer jag skriva om nyheter i The Sims världen, men även lägga upp bilder på mina egna simmar och husbyggen. Fråga om du vill göra ett länkbyte!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du se mer av på min blogg?
 Guider
 Simmar du har gjort
 Historier
 Recensioner
 Annat (lämna gärna en kommentar)
 Jag gillar din blogg som den är!

Kategorier

Senaste inläggen

Andra simsbloggar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2012 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards