simsdream

Alla inlägg under september 2012

Av Wilma - 15 september 2012 18:38

Det här är inte riktigt som en historia. Ingen del är särskilt genomtänkt, välgjord eller dramatisk. Det är bara en legacy. Jag kommer köra med de flesta legacy regler, men inte alla. Reglarna jag tänker följa är:

• Få en familj till 10 generationer

• Inga fusk


 

Min startsim heter Olive Perry och det är alltså hon som kommer att leda generationerna vidare.


 

 Hon har precis flyttat in i Twinbrook, och jag byggde ett litet hus åt henne. Eftersom jag inte får fuska kunde jag inte bygga särskilt stort. När jag byggt färdigt huset hade hon bara 404$ simdaler kvar.


 

Kök / Matsal.


 

Sovrummet.


 

I sovrummet finns också en liten skrivbordshörna.


 

Huset ovanifrån.


 

Eftersom Olives livslånga önskan är att nå nivå 10 inom musikkarriären, skickade jag henne till teatern för att skaffa ett jobb.


 

För att bli befodrad måste hon ju lära sig gitarrfärdigheten, och hon hade inte råd att köpa en gitarr. (ops) Så jag fick sälja lite inredning för att ha råd med en gitarr.


 

När Olive nått nivå ett i gitarrfärdigheten skickade jag henne till parken. Vid stadshuset pågick det en våldsam demonstration om ... maneter? o.o


 

"BORT MED MANETERNA!"


 

Lika bra att hitta någon som kan hjälpa Olive att föra generationerna vidare. Varför inte Goodwin Gode? Olive verkar gilla honom i alla fall.

"Ditt huvud ser ut som en glödlampa ;)"

Oh, Olive.


 

Vad ... mysigt.


 

Efter en händelserik dag åkte Olive hem och gick till sängs.


Det blir bättre, hoppas jag. Men vad tycker ni, ska jag fortsätta skriva och lägga upp bilder?

Av Wilma - 15 september 2012 12:56

Jag tänkte visa hur man laddar ner CC (custom content) till sitt The Sims 3.


Till och börja med måste du ha ett program som du kan packa upp filer med. Till exempel WinZip. Klicka här för att ladda ner.

   

Om länken fungerade rätt har du kommit till en sida som ser ut såhär. Hoppa över steget där det står 'your email' och klicka direkt på Download WinZip Now.


 

Välj kör. Du kommer nu komma till installeringen av WinZip. Du får själva välja inställningar och om WinZip ska samla in information etc. När installationen är klar klickar du på Finish.


 

Du borde nu få upp det här. Välj Use Ecaluation Version.


Nu är det dags att välja föremål att ladda ner. Ett tips på bra sidor med mycket att ladda är The Sims Resource (ett konto krävs dock), Lili Sims, eller Anubis Under The Sun.


 

När du hittat ett föremål du tycker om klickar du på Download. Se alltid till att föremålet är i Sims3Pack format. Jag kommer gå in på hur laddar ner package någon annan gång. (Bilden ovan visar hur det brukar se ut hos Anubis. Tryck på Download .sims3pack)


När nedladdningen är klar väljer du Öppna.


 

Då ska det se ut ungefär så här. Markera Sims3Pack filen och klicka på Unzip. (röda markeringen)

 Unzip:a filen i Mina Dokument -> Electronic Arts -> The Sims 3 -> Downloads.

 

Tadaaa! Om allt gått rätt till ska föremålet dyka upp i The Sims 3 Launchern.

Om det inte gör det, prova att UnZip:a föremålet igen, och igen, tills det dyker upp. Om det inte gör det kanske något annat steg gick snett.

Markera föremålet och installera för att det ska dyka upp i spelet.

Hoppas det hjälpte, var inte rädd att fråga om det är något du undrar över!







Av Wilma - 14 september 2012 23:04

 


 


    


 

Ingen bild på sovrummet för det blev inte bra... :x


Huset är grymt litet, så bilderna blev sådär! Men säg gärna vad du tycker. :)


Btw, testar en ny bildstorlek. Vilken tycker ni är bäst, den gamla eller den här?

Av Wilma - 14 september 2012 21:13

39 besökare idag?! Tack tack, det gör mig verkligen glad. Fortsätt läsa och kommentera :)

Av Wilma - 14 september 2012 16:22

Jag kan verkligen inte vänta. Har velat ha väder i The Sims 3 ända sedan grundspelet kom ut. Men det jag längtar efter mest är att simmarna äntligen kan simma i havet. Jag menar; det finns hav exakt över allt, men allt man kan göra är att fiska.

Nu ska jag baka en kaka. Senare blir det bilder på ett hus jag byggde igår. ^^

Av Wilma - 14 september 2012 16:17

    

Avlider lite.



Av Wilma - 13 september 2012 21:22

  Alltså jag brukar nästan aldrig spela med perfekta, modelliknande simmar. Det blir lätt tråkigt och är inte särskilt verklighetstroget. Men föll pladask för den här simmen och var tvungen att ladda ner henne. (skäms på mig)


 

 

Ganska onödigt inlägg, men ville bara uppdatera.


Av Wilma - 13 september 2012 20:14

Ursäkta för språket, men så jävla bra. Jag grät ärligt talat i slutet. Om ni inte redan sett den här underbara videon, måste ni göra det nu!

Sök i bloggen

Presentation


Jag som driver den här bloggen heter Wilma och är en tjej på 14 somrar. I bloggen kommer jag skriva om nyheter i The Sims världen, men även lägga upp bilder på mina egna simmar och husbyggen. Fråga om du vill göra ett länkbyte!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du se mer av på min blogg?
 Guider
 Simmar du har gjort
 Historier
 Recensioner
 Annat (lämna gärna en kommentar)
 Jag gillar din blogg som den är!

Kategorier

Senaste inläggen

Andra simsbloggar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2012 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards