simsdream

Alla inlägg den 29 december 2012

Av Wilma - 29 december 2012 18:06

Tänkte ge en liten försenad julklapp till mina kära läsare, i form av en sim! Nu undrar jag bara vilken sim ni är intresserade av. Jag tänker ge er 3 alternativ och ni får kommentera om vilken av simmarna ni är mest intresserade av att ha i erat spel.


1. Viriginia Mercer.

 


2. Norah Rudolph.

 


3. Emmeline Curd.

 


Kommentera antingen deras namn eller deras nummer. God jul från SimsDream! 

Av Wilma - 29 december 2012 17:43

   

Först och främst måste du veta hur man installerar package. filer, det kan du läsa om HÄR. Om du inte kan installera package. filer på rätt sätt kommer det inte att fungera!


Om du läser detta antar jag att du vill lära dig hur du får dina simmar att inta poser. Det är faktiskt grymt enkelt bara man har lärt sig hur man gör!


Till och börja med måste du installera ett objekt vid namn Pose Player. Du kan ladda ner Pose player HÄR.

Om du inte har ett konto på modthesims redan, så måste du skapa ett sådant först. Jag kan försäkra er om att det är helt säkert, då modthesims är en av de största nedladdningssidorna för mods och cc till The Sims 2 och The Sims 3.


Ladda ner Pose Player, packa upp den som vilken package. fil som helst och placera den i Electronic Arts - The Sims 3 - Mods - Packages.


Nu när du har själva verktyget behöver du bara poser! Det finns massor med ställen där du kan hitta olika poser. DET HÄR är mina absoluta favoritposer, och jag rekommenderar verkligen att ni laddar ner dem. Alla poser som ni laddar ner placerar ni också i Electronic Arts - The Sims 3 - Mods - Packages.


Dags att starta spelet. Välj vilken familj som helst eller börja på en ny, det spelar ingen roll alls. Bara du befinner dig på en tomt med en familj.


   

Gå in i köpläget och placera ut Pose Player på tomten. Du hittar den under dekorationer - övrigt. (eller vad det nu heter på svenska, spelar på engelska så kommer inte ihåg..)


 

Gå tillbaks till simläget och klicka på Pose Player med den sim du vill ska posera. Du kommer då få upp tre olika alternativ. Välj Select Pose From List.


 

Då ska den här rutan komma upp med alla poser du laddat ner. Markera den pose du vill använda och klicka på knappen med bocken. (knappen jag ringat in på bilden)


 

Vóila. Det var väl inte så svårt? Din sim kommer att stå i posen du valt tills du kryssar för den interaktionen i det vänstra hörnet.


Undrar du något? Släng iväg en kommentar eller fråga! Jag svarar alltid så snabbt jag kan!


Av Wilma - 29 december 2012 17:41

Anledningen till att uppdateringen varit lika med noll de senaste dagarna, är att min mormor är här! Vill gärna spendera så mycket tid som möjligt med henne och inte sitta framför datorn hela dagarna. Hoppas att ni förstår! :)

Sök i bloggen

Presentation


Jag som driver den här bloggen heter Wilma och är en tjej på 14 somrar. I bloggen kommer jag skriva om nyheter i The Sims världen, men även lägga upp bilder på mina egna simmar och husbyggen. Fråga om du vill göra ett länkbyte!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du se mer av på min blogg?
 Guider
 Simmar du har gjort
 Historier
 Recensioner
 Annat (lämna gärna en kommentar)
 Jag gillar din blogg som den är!

Kategorier

Senaste inläggen

Andra simsbloggar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards