simsdream

Alla inlägg under december 2012

Av Wilma - 27 december 2012 15:12


You're a true friend
You're here till the end
You pull me aside
When something ain't right
Talk with me now and into the night
'Til it's alright again
You're a true friend 

Av Wilma - 27 december 2012 13:40

     Varför inte fira att jag är tillbaks på bloggen med en trevlig liten guide! Jodå, så får det bli.

CC = Costum Content. Alla hår, kläder, möbler, simmar osv. som du laddar ner på internet.

Idag tänkte jag lära er hur man installerar package filer. Package är ett vanligt filformat när det gäller kläder, hår, möbler osv. till ditt sims. De flesta mods är också av  detta format. Packages är också mycket lättare att hantera än sims3packs, bara man lärt sig hur man gör.


Först och främst behöver du ett program vid namn winrar. Om du redan har winrar eller något program med samma/liknande funktioner kan du hoppa över det första avsnittet.


Installera winrar


Klicka HÄR för att komma till nedladdningssidan.

När du klickat på länken borde du komma till en sida som ser ut så här. Klicka på den stora gröna knappen som säger Gratis nedladdning, för att starta nedladdningen.  


 

Klicka på kör.


 

När den här rutan kommer upp, klickar du på accept.


 

Kryssa ur alla knappar (vet inte vad man ska säga) och klicka på next.


 

Kryssa ur knapparna och klicka på next, igen.


 

Om du har gjort rätt så kommer programmet att börja installeras.


 

Klicka på installera.


 

Finish.


 

OK.


 

Och slutligen, KLART.


Få package filer till ditt spel

Nu när du har ett uppackningsprogram är det dags att se till så att ditt spel accepterar dina packagefiler. För detta behöver du ytterligare ett prgram, vid namn FrameworkSetup. Det kan laddas ner HÄR.

Scrolla ner till bilden med den blåa texten som säger download och HÖGERKLICKA på bilden och SPARA MÅL SOM. Detta är väldigt viktigt om allting ska fungera.

 

När du har laddat ner filen öppnar du den och då ska det se ut såhär. I mods filen finns tre olika filer: Overrides, Packages och Resource. Det är mycket viktigt att du INTE raderar någon av dessa.

 

Högerklicka och klipp ut mods-filen och högerklicka -> klistra in den i Electronic Arts - The Sims 3. Så att det ser ut som bilden ovan. (ursäktar röran, haha. Och ignorera filerna jag suddat över, det har inget med guiden att göra)

 

I Package filen är redan två mods placerade. Den ena tar bort introt i början av spelat och den andra raderar gnistrorna i byggläget. Jag rekomenderar att du inte tar bort någon av dem nu direkt, det kan du göra senare.


Varför?


Jo, för att innan du installerar något ska du starta ditt The Sims 3 för att se till att allting installerats korrekt. Om inget intro dyker upp i början av spelet, då funkar allting och du kan börja installera dina package-filer!

Om introt dyker upp? Då har du antingen raderat eller flyttat på nointro-filen, eller så har något gått snett i ett tidigare steg. Kolla igenom stegen igen och se till att du gjort allt rätt.


Håll ordning i package-mappen

Detta kanske verkar fånigt och inte alls viktigt, men jag tycker att det är viktigt. När du har mycket costum content så vill du inte att allt ska vara en enda röra. Därför rekomenderar jag dig att göra mappar. Dessa mappar placerar du i package-mappen som ligger inne i mods-mappen. Det är viktigt att de är i package-mappen, annars kommer det inte att fungera.

 

Så här ser min package-mapp ut. Några filer är ossorterade, men det flesta ligger i sina rätta mappar. På så sätt har jag större koll om jag skulle vilja till exempel avinstallera något. Detta är absolut inget måste, men jag rekomenderar verkligen att ni gör mappar utöver kategori.


Börja installera CC

Nu kommer den roliga delen! Äntligen, haha! Om du har lyckats komma enda hit, grattis!

Nu gäller det att hitta något som du är intresserad av att installera. Kanske någon snygg, frisyr, enn cool klänning eller varför inte några snygga mönster! Valet är ditt!

Jag tänkte visa steg för steg hur du gör när du laddar ner saker samt packar upp dem med winrar (som du installerade i steg 1.)

 

Jag har hittat en snygg vinterklänning  på Ace Creators som jag är intresserad av att installera! Hur gör jag då? Jo, först och främst måste jag hitta nedladdningslänken som oftast ligger längst ner i inlägget.

 

På de flesta nedladdningssidor kan du välja vilket format du vill installera plagget i. Jag väljer package.

 

När du kommit till mediafire klickar du på download och sedan spara - öppna.

 

Nu ska filen ha öppnats direkt i winrar som på bilden ovan. Klicka sedan på packa upp till i högra hörnet och lägg den i Mina Dokument - Electronic Arts - The Sims 3 - Mods - Packages. Om du eventuellt skapat en mapp i package mappen för kläder lägger du den förstås där.


Om du gjort allt rätt borde klänningen dyka upp i ditt spel. Om den inte gör det vet jag inte vad som gått snett. Prova att läsa igenom alla stegen igen. Om det inte funkar kanske jag har gjort en miss i instruktionerna, lämna en kommentar i så fall.

Jag hoppas verkligen att det här hjälpte er, för att det här inlägget tog typ 2 timmar att göra. o.o Och jag är sämst på att förklara, så om ni undrar något så får ni bara fråga!


Vad ska jag visa i nästa guide?

Hur man får simmarna att inta poser?

Hur man laddar ner mods?

Hur man använder defaults?






Av Wilma - 21 december 2012 21:51

Trots det faktum att jag meddelat om att jag är inaktiv på den här bloggen, har jag runt 10 besökare om dagen. Blir nästan lite sugen på att komma tillbaka, vad tycker ni, haha?


För att jag hatar bildlösa inlägg..  


Av Wilma - 9 december 2012 15:48

Som ni antagligen märkt kommer jag troligen inte att komma tillbaka till den här bloggen, i alla fall inte inom en snar framtid. Men lugna er, jag har inte gått upp i rök. Och absolut inte slutat spela The Sims!

Jag finns nu på tumblr, så om du gillar mina bilder och simmar får du gärna följa mig där.


sunkissedsims.tumblr.com

sunkissedsims.tumblr.com

sunkissedsims.tumblr.com


Bloggar förvisso på engelska där, men det är mest bilder som om du inte är bra på engelska så gör det inget. (:


 

Sök i bloggen

Presentation


Jag som driver den här bloggen heter Wilma och är en tjej på 14 somrar. I bloggen kommer jag skriva om nyheter i The Sims världen, men även lägga upp bilder på mina egna simmar och husbyggen. Fråga om du vill göra ett länkbyte!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du se mer av på min blogg?
 Guider
 Simmar du har gjort
 Historier
 Recensioner
 Annat (lämna gärna en kommentar)
 Jag gillar din blogg som den är!

Kategorier

Senaste inläggen

Andra simsbloggar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards