simsdream

Direktlänk till inlägg 3 januari 2013

Fotoskolan del 3: simmar och kamera

Av Wilma - 3 januari 2013 12:25

Läs del 1 och 2 innan du börjar på del 3! DEL 1  DEL 2


 

Nu när du har en fotostudio med ljussättning och backdrop är det bara två saker som återstår: placera ut simmarna i poser och använd kameran.


Placera ut simmarna

Placera ut Pose Player på din tomt och få simmen/simmarna att inta en pose.

(Om du inte vet hur man använder Pose Player har jag en guide HÄR)


 


Gå sedan in i köpläget och skriv in moveobjects on i fuskrutan. Du kan nu flytta runt simmarna hur som helst. Ställ din sim på backdropen där du vill ha hen, och se till att spotlightsen är riktade mot hen.


Kameran

Den vanliga kameran i spelet är inte särskilt bra, man kan inte komma särskilt nära simmarna, och inte heller vinkla den som man vill. Men så bra att det finns ytterligare ett kamerläge.



För att komma in i detta klickar du på TAB tangenten på ditt skrivbord. (bilden ovan)

Oftast står det inte TAB på själva tangenten utan det är bara pilar. TAB-tangenten sitter över Caps Lock-tangenten på tangentbordet.


För att zooma ut använder du antingen mushjulet eller + och - tangenterna. För att röra kameran åt sidan kan du använda piltangterna och musen. För att vinkla kameran åt olika håll ska du använda A och D samtidigt som du håller inne shift-tangenten. (den med en uppåtpil.) När du är nöjd klickar du på C för att ta din bild.

För att avsluta TAB-läget klickar du bara på TAB-tangenten igen.

Detta kan verka krångligt, men när du är van kommer att det gå hur enkelt som helst.


 


Lite redigering och så ...


 


Det var väl allt. Var det något du inte förstod? Var inte rädd att fråga!

 






 
 
SimsMixy

SimsMixy

3 januari 2013 19:15

Du två frågor, men inte direkt om inlägget typ!
Superbra guide iaf!
Din blogg är en av mina favoritbloggar.
Grät minst i en timme innan när du sa att du skulle sluta här ;)
Till frågorna;
Vad heter typsnittet där de står fotoskola?
Kan du göra en guide på hur man gör en bra historia?
Älskar din blogg :)

http://simsmixy.bloggplatsen.se

Wilma

3 januari 2013 19:44

Aw, tack så jättemycket.
Jag tror att typsnittet heter Sweetly Broken, är inte helt säker då jag är på mobilen och inte kan kolla upp det.
Om andra frågan, ja det skulle jag gärna läsa själv, haha. Nejmen, jag har själv ingen aning om hur man gör en bra historia då jag precis kommit igång, men jag ska se till att göra ett sådant inlägg när jag skrivit lite mer.

 
Ingen bild

Therese

12 januari 2013 00:53

Har du något tips på couple pose packs? Jag har bara pose packs för enskilda simmar nämligen ;)

 
SimsMixy

SimsMixy

15 januari 2013 19:48

Ännu en sak, jag gjorde en fotostudio, men ska den ha tak eller inte tak?
Och dem dära genomskinliga lamprona, alltså hela studion blev helt mörk!
Men jag har inte plats för en studio i min tomt liksom...

http://simsmixy.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Awes

6 mars 2014 18:09

Hur får du så bra kvalitét på dina simmar? Mina simmar blir bara suddiga. :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 26 juli 2015 20:07

     

Av Wilma - 12 september 2014 23:11

      Lade upp en för ett tag sedan - men här är en uppdaterad version av mig i Sims! Om ni undrar hur jag ser ut haha. Inte på pricken lik kanske, men rätt så!     (ominstallerad dator innebär inget photoshop alltså 1000x sämre bildkva...

Av Wilma - 2 augusti 2014 14:49


        Har inte skrivit ett inlägg på över ett år. ETT ÅR. Har det verkligen gått så lång tid? Wow. Saker har kommit emellan och har inte haft orken att ta tag i bloggen, helt enkelt. Så här står den och samlar damm. Vad som är sjukt är att ...

Av Wilma - 6 juli 2013 14:00


  återigen en makeover av en born-in-game sim. alltså fattar inte hur jag tänkte för typ ett- två år sedan haha, alla mina simmar ser likadana ut. klickade typ bara på de färdiga ansiktena och brydde mig inte om att ändra något med sliders osv. ...

Av Wilma - 5 juli 2013 17:00


• glömt deras namn men killen är min favoritsim ever okok •   ...

Sök i bloggen

Presentation


Jag som driver den här bloggen heter Wilma och är en tjej på 14 somrar. I bloggen kommer jag skriva om nyheter i The Sims världen, men även lägga upp bilder på mina egna simmar och husbyggen. Fråga om du vill göra ett länkbyte!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du se mer av på min blogg?
 Guider
 Simmar du har gjort
 Historier
 Recensioner
 Annat (lämna gärna en kommentar)
 Jag gillar din blogg som den är!

Kategorier

Senaste inläggen

Andra simsbloggar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards