simsdream

Alla inlägg den 6 januari 2013

Av Wilma - 6 januari 2013 16:44

 

Av Wilma - 6 januari 2013 16:40

En gammal born-in-game-sim jag gav en liten makeover.. 

Av Wilma - 6 januari 2013 00:01

När jag laddade ner Monte Vista upptäckte jag snart att pizzaugnen som hängde med inte gick att använda. Jag klickade på den, men ingenting kom upp. Jag hade även problem med glassmaskinen från Store. Mina simmar gjorde glassen, men den gick inte att äta. Förundrad över vad problemet var sökte jag runt på internet och hittade en lösning. Så nu fungerar min pizzaugn, samt övriga premiumobjekt, finfint!


I Electronic Arts - The Sims 3, finns det en mapp som heter DCBackup. I DCBackup finns det en fil som heter ccmerged.package Anledningen till att dina premiumobjekt inte fungerar är för att ccmerged-filen antingen inte finns i DCBackup, eller inte är uppdaterad. Hur gör du då då? Jo, ladda ner den uppdaterade versionen av ccmerged HÄR!

Lägg den sedan i Electronic Arts - The Sims 3 - DCBackup. Om du redan har en ccmerged fil ersätter du den med den nya, uppdaterade versionen.


Vóila, dina premiumobjekt borde fungera som dem ska nu! Det fungerade i alla fall för mig. Om du gjort detta och det fortfarande inte fungerar, säg då till så ska jag försöka hjälpa dig.


Sök i bloggen

Presentation


Jag som driver den här bloggen heter Wilma och är en tjej på 14 somrar. I bloggen kommer jag skriva om nyheter i The Sims världen, men även lägga upp bilder på mina egna simmar och husbyggen. Fråga om du vill göra ett länkbyte!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du se mer av på min blogg?
 Guider
 Simmar du har gjort
 Historier
 Recensioner
 Annat (lämna gärna en kommentar)
 Jag gillar din blogg som den är!

Kategorier

Senaste inläggen

Andra simsbloggar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards